Kde je do haj…e ten komentář?

Připomínám že tehdejší layout tohoto webu vypadal takto:

Záchod

Záhlaví k layoutu Záchodové mísy.

Kde je do haj…e ten komentář?

Téměř každý den se na internetu setkáváme s různými blogy, články, povídkami, romány, básničkami, pohádkami, horrory a já nevím čím ještě. Zakládají se skupiny, které píšou něco na nějaké určité téma a pak o tom diskutují. U nás doma je to trošku jinak….

 

Téměř každý den se na internetu setkáváme s různými blogy, články, povídkami, romány, básničkami, pohádkami, horrory a já nevím čím ještě, které píše moje drahá polovička. Je členkou skupin, které píšou něco na nějaké určité téma a pak o tom diskutují. Ale kde je do haj…e ten komentář? Kde je ta diskuze?

Odpověď je jednoduchá: Nikde. Každou chvíli slyším: Tak si představ, že jsem dala dneska ráno na internet tohle a tohle, má to x přečtení, ale 0 komentářů. Musím uznat, že ani já přímo nechápu, jak je možné, že má na internetu tolik známých a kamarádů, píše všude možně i nemožně a pořád 0 komentářů.

Není proto divu, že když se mě zeptala v pátek odpoledne, jestli nemam nějaký nápad na nový Layout jejího webu, řekl jsem: Ho*no. Nejdříve se tomu zasmála (já to taky původně nemyslel tak vážně), ale nakonec se z toho vyklubalo to, co vidíte teď.

Ale zpět k tématu, proč tu nejsou žádné komentáře? Podívejme se například na největší nejmenovaný Český novinkový server. Tam se objeví zpráva, že v Brazílii spadla ze střechy kočka a zlomila si u toho jednu packu a během 5ti minut to má 30 komentářů. Co na tom, že většina jich je: No to nás tak zajímá. Je úplně jedno co napíšou za komentář, jak se snaží autora takového nesmyslu uzemnit. On má vyděláno právě tím, že na to lidé kliknou a napíšou “něco“. Lidi to podle komentářů nezajímá, ale stejně na to kliknou a píšou komentáře jako diví. Autor se jim může v klidu smát, protože ať si lidi píšou co chtějí, jemu jdou peníze z počtu přečtení a počtu komentářů – zkrátka z toho, jak moc je vidět reklama u daného článku.

A pak tu máme web mojí drahé polovičky, která se snaží psát pro určitou cílovou skupinu (ano o Vás mluvím), kterou by daná věc mohla zajímat a očekává, že se dozví alespoň něco. I kdyby si měla přečíst: Tak tohle stojí úplně za ho…dně dlouhý komentář.

Nejsem si jist, zda vůbec čtete její dílka, díla a veledíla. To koneckonců musíte vědět Vy, jestli se Vám něco líbí nebo ne. To Vám navíc nikdo ani nemůže přikázat, aby se něco (ne)líbilo. Ale proč nikdo nevyjádří svůj názor, ať už kladný, či záporný? Pro autora je každý komentář důležitý. Pokud je kladný, ví, že takové psaní se alespoň někomu líbí a má smysl pokračovat. Pokud je záporný, měl by se autor zamyslet, jak své psaní napravit. Ale když není žádný? Co si má autor myslet?

Občas také slýchávám, že jí někdo napíše například na ICQ nebo Skype, že ten a ten článek je hezké počtení. Co je ovšem platné takové hodnocení? To jste řekli jí a ne dalším případným čtenářům článku. Takže u článku pořád 0 komentářů a už to samo o sobě nedává případným náhodným čtenářům důvod to číst. Takže se dá říci, že potápíte autora na dvakrát.

Všichni čtenáři by si měli uvědomit, že vše je psáno z 10% pro autora a z 90% pro čtenáře. Komentář je ale přesně v opačném gardu. Jinak řečeno: Autor se Vám snaží něco dát, ale nic za to nedostává, když není zpětná vazba. Každý komentář je známkou pro autora a podle ní pozná, zda se zlepšit nebo zda je to alespoň dobré.

Občas se sám divím tomu, že Jackie ještě neopustila nálada vůbec něco psát, když na ní takto *** (viz layout webu).

Takže pokud jste to dočetli až sem, tak vězte, že je na case se nad sebou zamyslet. Pokud chcete od daného autora něco číst, řekněte to. Pokud něco nechcete číst, řekněte to také, protože jinak jdete nejen proti autorovi, ale i proti sobě – Vy nebudete mít co číst. Je Vás jak much (na suchém zahradním záchodě) a kde nic, tu nic.

Takže vstávat, vyčůrat, napapat a šup ke klávesnici a psát komentáře. Ne ke kažzdé novince, ale alespoň k tomu, co přečtete…

Doporučené z našeho blogu:

Štítky .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Baron Devil

Nic co by se dalo sdělit.  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *